вівторок, 5 травня 2020 р.

Тема уроку. Математично - географічна подорож з тем «Раціональні числа» і «Гідросфера. Болото.» Бінарний урок з математики та географії у 6 класі
 Мета: Навчальна: навчити застосовувати знання з тем «Додатні і від"ємні числа», «Координатна пряма», «Порівняння чисел» до розв"язування задач з географічним змістом; сформувати поняття «болото», показати причини їх утворення, значення і використання. Узагальнити знання учнів про складові частини гідросфери.
 Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, допитливість; забезпечити єдність математично - географічних знань, розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, працювати з картографічним матеріалом; творчі здібності дітей.
Виховна: здійснювати екологічне та естетичне виховання. Виховувати інтерес до предметів. Обладнання: фізична карта півкуль, фізична карта України, роздатковий матеріал, підручники, зошити на друкованій основі з географії, зошити, канцелярські прилади.
Тип уроку: урок - подорож.
                                              Хід уроку
                                     І. Організаційний момент.
 М.: Добрий день, діти. Сьогодні на уроці присутні два вчителі, тому цей урок буде незвичайним. І ви ще раз переконаєтесь, як пов’язані між собою географія і математика. Це буде урок-подорож. Для проведення якого ми запропонували вам об’єднатися у чотири групи. Перевірте, чи все необхідне ви приготували до уроку? Не можна відправитись у подорож без ретельної підготовки. Перевіримо вашу готовність до уроку. За кожну вашу відповідь – ви будете отримувати картки різного кольору: зелену – якщо відповідь бездоганна, жовту – якщо ви допустились незначної помилки і біла – якщо у вашій відповіді є груба, значна помилка, за неправильну відповідь ви не отримуєте картку. Ви працюватимете в групах, але кожен із вас отримає індивідуальний результат за кількістю і кольором отриманих карток.
                                     ІІ. Актуалізація опорних знань
Г.: Перевіримо вашу готовність з географії. Під час вивчення теми « Гідросфера» ми часто звертались до чисел.
Давайте згадаємо: 1. Який водоспад найвищий у світі? Яка його висота?
2. Яка найглибша западина Світового океану? Яка її глибина?
3. Яке найглибше озеро світу? Яка його глибина?
4. Яка найдовша річка світу?
5. Яке найбільше озеро світу?
6. Яка середня солоність Світового океану? Що означає ‰?
 М.: Д іти, чим ми завжди займаємось на уроках математики? (Віднімаємо, додаємо, виконуємо різні дії.) Якими числами ми користуємось? (Натуральними, цілими, раціональними.)
 Вправа «Незакінчене речення»
1. Щоб додати два числа з різними знаками, потрібно…
2. Щоб додати два від’ємних числа, потрібно…
3. Щоб помножити два числа з різними знаками, потрібно…
4. Щоб помножити два від’ємних числа, потрібно…
5. Щоб поділити два числа з різними знаками, потрібно…
 6. Щоб поділити два від’ємних числа, потрібно…
Ми сьогодні пропонуємо вам здійснити уявну математично - географічну подорож на всюдиходах.
 Щоб відгадати епіграф до уроку, кожна група повинна розв’язати приклади з раціональними числами.
 1-а група. - 1,7 + 3 = 2,7 + (- 2,7) =
 2-а група. - 10,2 – (- 4,9) = - 8 – (-8)=
3-а група - 4/7 . 7/9 = - 6 . (-5/24) =
 4-а група -12 : (- 6/7) = 3/14 : (- 2/21) =
Вислів: «А ще життя чудове тому, що можна подорожувати. »
                                 Г.: ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.
Але ж подорожувати під силу тільки активним і розумним мандрівникам. Кожна із ваших груп – це окремий екіпаж-всюдихід. Просимо вибрати капітанів екіпажу і пояснити назву всюдиходу . 1-а група: Всюдихід «Вода» Вода – це найпоширеніша речовина на Землі.
2-а група: Всюдихід «Додатні числа» Додатні числа – це числа перед якими стоїть знак «+» і які знаходяться на координатній прямій праворуч від нуля.
3-а група: Всюдихід «Земля» Земля – це третя планета від Сонця, на якій ми з вами живемо.
4-а група: Всюдихід «Від’ємні числа» Від’ємні числа – це числа перед якими стоїть знак «-» і які знаходяться на координатній прямій ліворуч від нуля.
На цих всюдиходах ми і відправляємося в подорож. Ваші зошити з математики та географії будуть виконувати роль щоденників подорожі.
                             ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
М.: Тож відкриваємо щоденники подорожі з математики і записуємо тему: Розв'язування вправ з раціональними числами. Ми з вами закріпимо знання про раціональні числа і дії з ними.
Г.: А у щоденники подорожі з географії записуєте тему: Болота. Їх значення у природі. Ми з вами повторимо знання з теми Гідросфера та дізнаємося як утворюються болота, яке їх значення у природі, в житті людини. Тож, якщо ніяких запитань у вас немає, то розпочнемо нашу подорож. Перевіримо готовність екіпажів до старту.
                             V. Вивчення нового матеріалу.
(Початок подорожі)
 М. і Г.: Завдання 1. Пропонуємо пройти лабіринт із чисел і формул. Що вони означають? 1620 метрів 35 ‰ -1; 0; 1; 2; … -2; -1; 0; 0,5; 3… ав = ва 11022 метрів 8848 метрів 1, 2, 3, 4…. Завдання 2. Гра «Альпініст» (за кожну правильну відповідь екіпаж піднімається на одну поділку) (мал. на дошці) Кожен екіпаж отримає по чотири запитання з географії та математики. Відповідати будете по черзі.
 1-а сходинка: Запитання з географії:
 1. Що таке витік річки?
2. Що таке гирло річки?
3. Що таке русло річки?
4. Що таке заплава?
Запитання з математики:
1. Які числа називаються додатними?
 2. Які числа називаються від’ємними?
3. Де застосовують від'ємні числа?
4. Яке число не є додатним і не є від’ємним числом?
 2-а сходинка Запитання з географії:
1. Що таке річкова система?
 2. Що таке басейн річки?
3. Що таке дельта річки?
4. Яку роботу виконує річка?
Запитання з математики:
1. Що називається координатною прямою?
 2. Які числа називаються протилежними?
3. Яке число немає протилежного числа?
4. Чому дорівнює сума протилежних чисел?
3-а сходинка Запитання з географії:
1. Перелічіть типи живлення річок.
2. Що таке повінь?
3. Що таке межень?
 4. Що таке паводок?
Запитання з математики: 1. Які числа називаються натуральними?
 2. Які числа називаються цілими?
 3. Які числа називаються раціональними?
4. Як порівняти раціональні числа?
4-а сходинка Запитання з географії: 1. Як утворюються тектонічні озера? Наведіть приклади.
 2. Як утворюються заплавні озера? Наведіть приклади.
3. Як утворюються лиманні озера? Наведіть приклади.
4. Як утворюються льодовикові озера? Наведіть приклади.
Запитання з математики: 1. Як порівняти два від'ємних числа?
2. Чому дорівнює сума двох чисел з різними знаками?
3. Чому дорівнює добуток двох від'ємних чисел і двох додатних чисел?
4. Чому дорівнює частка двох чисел з різними знаками?
Завдання 3. Координатна пряма в географії.
М.:Давайте ще раз згадаємо що таке координатна пряма? Намалюйте її на дошці.
Г.: 1. Зараз ви будете відповідати на питання з географії і числа відмічати на координатній прямій. Знайдіть на карті найбільше озеро світу. Як воно називається?
На якій висоті над рівнем моря воно знаходиться? (- 132 метри)
 2. Як називається загатне озеро в Українських Карпатах? Це озеро знаходиться на висоті 989 метрів над рівнем моря.
 3. Яке найглибше озеро України? Яка його глибина? (58.4 м.)
 4. Яке найсолоніше озеро в світі? Знайдіть на карті, на якій висоті знаходиться це озеро? (-400 м.)
 Завдання 4. Раціональні числа в географії.
М.: 1. У Кримських горах вершину Ай-Петрі записано числом + 1234м. Яким числом необхідно записати найбільшу глибину - 6 метрів озера Ялпуг, яке знаходиться у заплаві річки Дунай?
 2. Чи можна потопити найвищу в світі гірську вершину (8850м.) у найглибшій западині Світового океану (-11022)? Як ви про це дізналися? (відняли модулі)
 3. Обчисліть значення виразу і ви дізнаєтесь найбільше озеро України? Якщо х+4у=17, то значення виразу 5х- (3х-8у)= а) -1,7 (Синевір); б) 8,5(Світязь); в) -8,5(Китай); г) 34(Ялпуг).                                 Вивчення нового матеріалу з географії
1. Що таке болото? Як утворюються болота в природі? (мал.233)
2. Типи боліт. (схема, і мал. 234)
 3. Значення боліт. Завдання:
Сформулюйте значення боліт за текстом.
1. Коли на Поліссі осушили болота, зникло понад 200 річок України, а у деяких селах навіть зникла вода в криницях.
2. Більшість рослин та тварин, що мешкають у болотах занесені до Червоної книги.
3. Джерело, яке де-небудь витікає з болота надзвичайно чисте.
4. У болотах утворюється цінна корисна копалина – торф, а болотна вода часто є лікувальною.                            VІ. Закріплення.
М.: Вправа «вірю – не вірю». Кожен екіпаж формулює речення або з математики або з географії, яке стосується сьогоднішнього уроку. Твердження може бути як правдивим, так і хибним. Адресуєте його іншим екіпажам. Вони повинні відповісти погоджуються вони, чи ні. Якщо екіпаж дав правильну відповідь, він отримує право задати запитання. Г.:
                  VІІ. Підсумок уроку. (Подорожі)
Підсумуємо, скільки і яких карток отримав кожен із вас в особистому заліку. (мотивація оцінок)
Рефлексія. Чи сподобався вам урок? Що корисного ви на ньому дізналися? Що вам найбільше запам’яталося? Що, можливо, не сподобалося? Запишіть домашнє завдання.
                      VІІІ. Домашнє завдання.
1. Підготуватися до контрольної роботи з математики по даній темі.
2. Опрацювати § 48 з географії. (здайте на перевірку контурні карти).

Немає коментарів:

Дописати коментар